Повернутися до звичайного режиму

Аналіз виховної роботи Новозбур’ївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 за 2016-2017 навчальний рік


Виховання у людини моральних ідеалів суспільства, почуття любові до Батьківщини, прагнення миру, потреби в праці, визнання цінності кожної людини, розвиток особистості, формування громадянина-патріота здатного творити себе і своє життя та розбудовувати суверенну Україну. Ось ті ключові завдання, яких вимагає час і яких потребує держава. Структурою здатною задовольнити сучасні потреби залишається школа. Арістотель писав: «Школа – це унікальне творіння людства, центр виховання людини потрібної суспільству». Сучасна школа – це простір буття дитини, основний інститут соціалізації. У школі дитина засвоює соціальний досвід, цінності, норми, настанови властиві суспільству. Неможливо не враховувати що соціалізація підростаючих поколінь відбувається під впливом розвивального середовища, до якого можна віднести: Всесвіт, державу, суспільство, ЗМІ, але школа залишається основним елементом впливу на індивідуальність.

Кофі Аннан на одному із засідань Європарламенту сказав: «Жодна людина не народжується хорошим громадянином, жодна держава не народжується демократично. І той і інший випадок – це процес розвитку, що триває протягом усього життя».

Якщо ми говоримо про виховання громадянських якостей людини то це комплекс «Я і Закон», «Я – частина природи», «Я і моя родина», «Я і моє здоров’я», «Я і вічні цінності людини», «Я і творчість», «Я – господар», «Я – патріот Батьківщини».

Оскільки Україна на законодавчому рівні визнала важливість утвердження громадянського суспільства як гарантії демократичного розвитку держави тому засади щодо створення сприятливих умов для реалізації державної політики визначено Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».

Ключовим моментом виховання залишається принцип національно-патріотичної спрямованості, який передбачає формування національної самосвідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, толерантне ставлення до всіх національностей, які проживають в Україні, миролюбивість, готовність допомогти рідним. Це багатогранний процес, який включає у себе участь у акціях та проектах, волонтерський рух, пошукову роботу, проведення традиційних та державних свят, відзначення пам’ятних дат. Так уже багато років у школі дуже цікаво і на високому методичному рівні проходять свята до Дня Покрови, Збройних Сил України, зустрічі з воїнами-інтернаціоналістами, учасниками АТО, ветеранами Другої світової війни. Відновлено шкільний фестиваль-конкурс української інсценованої пісні, тематичні заняття «Герої завжди поміж нас». Школа велику увагу приділяє заходам пов’язаним з історичними постатями, які є прикладом для наслідування, заходам обрядових циклів, українознавчого спрямування.

Третій рік діє кімната школяра, у якій зібрані матеріали про історичні події сьогодення: «Історія Революції Гідності», «Небесна сотня», створено стенд присвячений загиблому в АТО випускнику нашої школи Купріянову Андрію. У зв’язку з 75 роковиною Голокосту сплановано ряд заходів з даної тематики, переглянуто документальні фільми про трагедію у Бабиному Яру. У цьому навчальному році запроваджено спецкурс «Історія Голокосту».

У 2016-2017 навчальному році школа бере участь в масштабному проекті «До перемоги разом» та в обласній комплексній програмі «Дитина – громадянин – патріот Батьківщини».

У позакласній роботі чільне місце посідає робота гуртка «Патріот». Гуртківці працюють за програмою козацько-лицарського виховання «Джура», популяризують здоровий спосіб життя, вивчають традиції українського народу, збирають матеріали за Всеукраїнською експедицією «Моя Батьківщина – Україна» у напрямку «Духовні цінності запорізьких козаків», проводять походи по рідному краю з подальшим оформленням матеріалів туристсько-краєзнавчої експедиції «Мій рідний край». На засіданнях гуртка вивчають народні ігри та забави, елементи українського танцю, які потім розучують з однокласниками.

У формуванні громадянина-патріота власної держави особливе місце відводиться правовій освіті учнів. Тому у школі діє дискусійний клуб «Ситуація» та рада з профілактики правопорушень. Класними керівниками та психологом школи проводиться профілактична робота з дітьми групи ризику. Для молодших школярів передбачені ігри-подорожі, інформаційні хвилинки, ігрові проекти на правову тематику.

В умовах розгортання демократії в школі створено парламентську республіку, метою якої є широке залучення учнів до управління шкільним життям, виконанням поставлених задач, отримання підлітком практичного досвіду, з яким вони можуть краще адаптуватися до дорослого життя. Через діяльність парламенту здійснюється координація і контроль адміністрації школи з класом. Парламент виступає ініціатором шкільних заходів, а також проводить щотижневі підсумки за основними сферами життя: навчання, дисципліна (відвідування школи), сан-стан шкільних приміщень. У 2011 році наша учениця стала переможцем районного конкурсу «Молодь у владі» і пробувала себе на посаді заступника райдержадміністрації з питань сім’ї і молоді.

Діти, які залучені у роботі самоврядування мають виражені лідерські якості, які вони розвивають і відповідно, у подальшому житті більшість з них скористається набутим досвідом при влаштуванні на роботу та створенні кар’єри. Головною задачею школи є соціалізація дитини згідно її нахилів, можливостей і, навіть, бажань. Дитина, які б вона не мала нахили в навчанні повинна перш за все залишатися не «сухим ботаном» а людиною здатною відчувати та розвивати духовні цінності. Не дарма існує приказка «Не хлібом єдиним сита людина». Сьогодні, як ніколи важливо збереження духовності, людяності, як складової у вихованні дійсно громадянина-патріота тому наші учні мають широкі можливості вивчення, запровадження і збереження українських традицій, пісень, свят, які допомагають зберегти здорове тіло і дух, а значить і віру в те, що добро перемагає зло.

Яскравим прикладом таких надій є співпраця нашої школи з міжнародним благодійним фондом «Час служити» головний офіс якого знаходиться у США.

Мета організації – надавати гуманітарну допомогу та підтримку соціально незахищеним верствам населення, а саме дітям, дітям-сиротам, малозабезпеченим, багатодітним сім’ям, людям з інвалідністю. На сьогодні «Час служити» здійснює ряд проектів в різних містах України. Проект «Я зможу» направлений на підтримку прав жінок. Цей проект проходить в містах Львів, Ужгород, Херсон, Харків, Кривий Ріг. Окремий напрям роботи проекту «Я зможу» - проведення тренінгів зі здорового способу життя та правам людини для дівчат-підлітків в нашій школі.

Проект «Крок за кроком». У школах для підлітків проводиться заняття зі здорового способу життя, правам дитини, профілактики ризикованої поведінки. Головна мета таких занять – навчити дітей бути відповідальними за свої вчинки, критично мислити, робити свідомий вибір, бути стійкими до агресивного зовнішнього середовища, поважати людей незалежно від їхніх фізичних особливостей чи матеріального статку. На заняттях використовуються дидактичні ігри, обговорення відеороликів, дискусії, навчальні ігри, обговорення «кейсів», створення проектів та презентацій. Заняття будуються на принципах поваги до дитини як особистості, рівності та взаємного розуміння і прийняття кожного. (Координатор проекту Беспалова Ольга, за спеціальністю – учитель І категорії української мови та літератури, педагогічний стаж – 11 років).

Проект «Різдвяний фестиваль». На різдвяні свята діти та дорослі отримують подарунки із Шотландії, США. Ці подарунки збирають сім’ї з різних міст Шотландії та США і далі доправляються в Україну, Румунію, Болгарію. У 2017 році такі святкові коробки прибули з США. Діти отримали подарунки.

Окрім національно-патріотичного та громадянського виховання приділялася увага і іншим напрямкам виховної роботи. У вересні-жовтні, грудні учні зосереджували свої зусилля у напрямку екологічного виховання: проходили конкурси на кращу клумбу, озеленення класних кімнат, працювали по акціях «Букет замість ялинки» та посіли ІІ місце в районі за композицію «Незабаром Новй рік» (керівник Лупа О. М.), «Альтернативна ялинка» де класи створювали ялинки, використовуючи різні матеріали та техніки. «Допоможемо зимуючим птахам» - виготовляли плакати та годівнички, які розвісили у шкільному саду. Також було проведене яскраве загальношкільне свято «Осінній ярмарок» на якому класи представляли осінні букети та дива домашніх врожаїв.

Трудове виховання покликане формувати значимість суспільно-корисної праці, ведення домашнього господарства, уявлення про типи професій, поваги до людини праці. У цьому напрямку школа тісно співпрацює з учбовими закладами Херсона, Миколаєва, а також з місцевим навчально-виробничим комбінатом. Діти активно беруть участь у трудових акціях «У нашому двірку як у вінку», «Чистий четвер». На протязі семестру практичний психолог Татаріна Г. О. провела анкеування серед учнів 9, 11 класів «За професією майбутнє», серед учнів 8, 10 класів «Всі предмети чи окремі». Яремова Олександра посіла ІІ місце у районному конкурсі малюнків «Охорона праці очима дітей». Була проведена зустріч з працівниками школи.

Провідною ідеєю системи виховної роботи школи є виховання активної, творчої особистості, тому одним з напрямків є ціннісне ставлення до культури і мистецтва. Учні школи мають багато досягнень у конкурсах художньо-естетичного напрямку. Агітбригади «Пульс» і «Еколог» посіли ІІ місце в районі. Поробки декоративно-ужиткового мистецтва були представлені на районному конкурсі дитячої та юнацької творчості «Таврійський барвограй». Учні школи постійні учасники у культурних заходах села. Проходили конкурси інсценованої української пісні та національно-патріотичної пісні. У рамках місячника мистецтва і творчості проходили конкурси малюнків, читців, гуморесок, вишиванок. На сьогодні у школі працює вокальний гурток (керівник Єфімова В. В.). Сформовано три ансамблі, є вокалісти: Бухтєєва Любов, Корнєєва Олександра, Миргородська Крістіна, Новікова Софія. У конкурсі читців «Моя земля – Україна» Навозенко Альона посіла І місце в районі та ІІ місце в області. У конкурсі віршованої поезії «Поетичний вернісаж» Біленко Ольга посіла І місце, Мірошниченко Олександра – ІІ місце в районі.

Сімя – це основа благополуччя держави. Дитина більшу частину часу проводить у сімї. Тому школа підтримує тісний зв'язок із сімєю через систему родинного виховання, яке покликане забезпечити духовну єдність поколінь, зберегти традиції та ідеал родинно-сімейних відносин. Радиційні свята, конкурси «Моє родинне джерело», «Моя родина – моя фортеця», скарбничка мудрості «Доля людини» - це спосіб виховувати повагу і довіру у відносинах між батьками і дітьми. Шкільний психолог проводить тренінги з учнями, тиждень психічного здоровя, дні толерантності, години спілкування. У контексті родинного виховання класні керівники та психолог проводять роботу з батьками. На батьківський всеобуч виноситься питання про дитячу бездоглядність, насилля в сімї, запобігання шкідливим звичкам. Класними керівниками складаються акти обстеження сімей для виявлення та запобігання правопорушень. Окрема робота проводиться з сімями обдарованих дітей. Червоною ниткою проходить формування «здорового способу життя та безпеки життєдіяльності». Постійно проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності, тижні та місячник. Забезпечення повноцінного розвитку дітей, охорони та зміцнення їх здоров’я, відбувається під час проведення годин спілкування «Ні шкідливим звичкам», «Особливості підліткового віку», «У здоровому тілі здоровий дух», «Як зберегти своє здоров’я», «Чи модно бути здоровою людиною». Проходять зустрічі з медичною сестрою школи та лікарем сільської лікарні. Спорт – це запорука здоров’я. Тому спортивно-масова робота включає в себе проведення змагань, конкурсів, Олімпійських тижнів, козацьких забав, веселих стартів. Більшість учнів школи відвідують спортивні гуртки загальної фізичної підготовки, настільний теніс, волейбол. Школа багато років співпрацює з ДЮСШ району. Гуртківці легкої атлетики мають високі досягнення на рівні району та області. Постійними призерами є Мусієнко Валентин, Бухтій Денис, Залевський Сергій, Романенко Ілля, Мусієнко Андрій, Сапко Анна, Шешеня Олена, Біленко Ольга, Загорський Дмитро, Година Данило. Школа бере участь також у всіх спортивно-масових заходах села та району. У цьому році стануть учнями обласної спортивної школи Сапко Анна та Шешеня Олена.

Результативність учнів Новозбур’ївської ЗОШ I-III ступенів №3

в масових заходах районного, обласного, Всеукраїнського рівня

Районні заходи

№ з/п ПІБ учасників Назва заходу Місце
1 Загорський Дмитро спортивного орієнтування ІІ
2 Новоставська Альбіна спортивного орієнтування І
3 Навозенко Алена конкурс майстрів художнього читання «Наша земля – Україна» І
4 Берукова Надія акції «Букет замість ялинки» ІІ
5 Рупасов Микита Рупасов Владислав конкурс «Космічні фантазії» ІІ
6 Година Маргарита конкурс «Космічні фантазії» ІІІ
7 Команда «Пульс» агітбригад «Молодь обирає здоров’я» ІІ
8 Шульга Юрій «Наш пошук і творчість – тобі Україно!» І
9 Колектив 6 класу «Альтернативна ялинка» ІІ
10 Шульга Юрій Конкурс-захист конструкторських робіт науково-технічної творчості І
11 Біленко Ольга «Поетичний вернісаж» І
12 Мірошниченко Олександра «Поетичний вернісаж» ІІ
13 Яремова Олександра «Охорона праці очима дітей» ІІ
14 Кукуруза Єлизавета пішохідного туризму в закритих приміщеннях І
15 \ Біленко Ольга пішохідного туризму в закритих приміщеннях ІІ
16 Сумар Данило пішохідного туризму в закритих приміщеннях ІІІ
17 Агітбригада «Пульс» «Молодь обирає здоров’я» ІІ
18 Команда радіо гуртка радіо вікторина «Символи України» ІІ
19 Бірюкова Єлизавета «Дотик янгола» ІІ
20 Команда «Еколог» «Земля – наш спільний дім» ІІ
21 Бухтєєва Любов «Лідер року» ІІІ
22 Шульга Юрій І етапу конкурсу зі стендового моделювання військової техніки ІІ
23 Мазур Дар’я «Моя Україна» ІІІ

Обласні заходи

№ з/п ПІБ учасників Назва заходу Місце
1 Учнівські колективи 2, 11 класів акції «Допоможемо зимуючим птахам» ІІ
2 Рупасов Микита Рупасов Владислав Стендове моделювання військової техніки І
3 Залевський Сергій обласна спартакіада учнів шкіл ІІІ
4 Біленко Ольга Чемпіонату зі спортивного туризму серед класів позашкільних навчальних закладів. ІІІ

Всеукраїнські заходи

№ з/п ПІБ учасників Назва заходу Місце
1 Романенко Ілля конкурсу есе «Я – європеєць» ІІ
2 Дмитро Штихарь «Соняшник» Диплом І ступеня регіонального рівня
3 Біленко Ольга «Соняшник» Диплом ІІ ступеня Всеукраїнського рівня
4 Бірюкова Єлизовета «Соняшник» Диплом ІІІ ступеня регіонального рівня
5 Навозенко Альона «Соняшник» Диплом ІІІ ступеня регіонального рівня

Незважаючи на результативність та певні досягнення у виховному процесі рівень самореалізації учнів залишається низьким. Контингент активних учнів, які беруть участь у всіх напрямках шкільного життя становить 40%, ще 10% учнів проявляють свої здібності в окремо взятих напрямках. Важливою проблемою залишаться перенасиченість конкурсів, відсутність системи заохочення. Тому пріорітетними напрямками виховного процесу у наступному році залишаються:

- Психологізація як здатність враховувати у комплексі всі зовнішні й внутрішні впливи на дитину й одночасно творити духовно-творче розвивальне середовище, нейтралізуючи негативні з них та посилаючи позитивні;

- Відкритість соціуму – діяти у співпраці з сім’єю, громадськістю;

- Залучення дітей до розв’язання суспільнозначущих і особистісних життєвих проблем – формувати досвід громадянської поведінки;

- Розвиток творчого потенціалу всіх суб’єктів навчально-виховного процесу;

- Спонукання школярів до самостійного розв’язання власних життєвих проблем у нестабільному суспільстві;

- Педагогічний захист й підтримка дітей у розв’язуванні їхніх життєвих проблем та в індивідуальному саморозвитку забезпечення їх особистісної недоторканості і безпеки.

.


Кiлькiсть переглядiв: 898