Тренінг "Стоп булінг" з учнями 6-го класу
Сьогодні надзвичайно гостро постає проблема агресивних проявів у міжособистісних стосунках учнівської молоді. Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як шкільний булінг, який можна вважати першим кроком до справжнього насильства та злочинної поведінки.
Булінг (від анг. bully – хуліган, задирака, насильник) – визначається як утиск, дискримінація, цькування. Вчені визначають шкільний булінг як тривалий процес свідомого жорстокого ставлення з боку однієї дитини або групи дітей до іншої дитини або групи інших дітей.Діти ж є найбільш вразливою категорією, вони соціалізуються, навчаються різним моделям поведінки, і, на жаль, булінг стає однією з таких моделей. Хулігани (булі) надзвичайно винахідливі. Новітній їхній «винахід» — кібер-булінг, тобто знущання з використанням електронних засобів комунікації. В наш час він особливо популярний серед старших підлітків.
Тому з метою попередження насильства в учнівському середовищі, поширенню булінгу та його видів шкільний психолог Юлія Валеріївна Чипак провела тренінг «Стоп булінг!» У ході якого ознайомила учнів з поняттям, формами та структурою булінгу, учасники розвивали вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації, формували навики відповідальної та безпечної поведінки, виховували почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства.
У результаті роботи діти отримали нові знання, залишилися в захваті від практичних завдань та разом з психологом зробили висновки щодо реакції на ситуації, пов'язані з утиском особистості.